FAQ

Ofte stillede spørgsmål

Ingen spørgsmål eller svar matcher din søgning

Indlevering og salg

Hvor mange varer kan jeg indlevere ad gangen?

Vi tager maksimalt imod 5 varer + accessories* pr. drop-off. Dette for at vi kan sikre et bredt udvalg af størrelser og stil i butikken.

* Accessories (tasker, solbriller, smykker, tørklæder o.lign.) er ubegrænset

Hvor mange varer kan jeg indlevere i løbet af et år?

I løbet af et års medlemskab, kan du indlevere 50 items + accessories*.

Eksempelvis:

  • Ca. 4-5 items + accessories hver måned
  • Ca. 8-9 items + accessories hver 2. måned
  • Ca. 12-13 items + accessories hvert kvartal

* Accessories (tasker, solbriller, smykker, tørklæder o.lign.) er ubegrænset

Er lørdag en god dag at lave en drop-off?

Hvis du allerede er medlem, er lørdag en fin dag at indlevere på. Er du endnu ikke medlem, kan det være en fordel at vælge en hverdag (tirs-fre), da lørdag kan være en meget travl dag. Vælger du alligevel en lørdag, skal du blot væbne dig med tålmodighed.

Hvornår får jeg penge for mine solgte varer?

Ved salg af dine varer opgør vi dit tilgodehavende og overfører beløbet til dig i begyndelsen af efterfølgende måned. Er dine varer er solgt i webshoppen, kan der gå længere tid, da der tages højde for kundens returret (14 dage).

Hvor meget får jeg for mine solgte varer?
  • Salgspris 0 kr. - 600 kr. = 40% til dig
  • Salgspris 601 kr. - 1.200 kr. = 50% til dig
  • Salgspris over 1.200 kr. = 60% til dig
  • Ved meget dyre items laver vi en individuel aftale.
Hvordan fastsættes prisen på mine varer?

Vi gennemgår dine ting og vender tilbage med prisforslag via mail. Når du laver en drop-off*, er det en fordel, at du vedlægger en seddel med eventuelle nypriser, hvis du kender dem. Forvent en ekspeditionstid på ca. 2-5 dage efter indlevering.

*Drop-off: en pose med max 5 items + kundenummer og navn afleveres i butikken. Husk at du skal være medlem for at lave en drop-off.

Hvor lang tid er mine varer til salg hos Retold?

Vi har dine varer i kommission i ca. 2 måneder, hvorefter du bliver bedt om at afhente ikke-solgte varer*.

*Har du ikke afhentet dine varer efter 2. påmindelse, forbeholder vi os ret til at sende dine ting videre til velgørende formål. Vi har ikke plads til at opbevare ting i længere tid.

Hvilken type varer kan jeg sælge hos Retold?

Alt hvad kvinder bærer: tøj, sko, tasker, solbriller, tørklæder, smykker, ure, … you name it! Hvis det er smukt på en kvinde, kan du sælge det hos Retold.

Retold modtager ikke kopivarer. Hvis du er i tvivl om en vares ægthed, er det dit ansvar at verificere ægthed inden indlevering. Viser det sig, at en indleveret vare er en kopi-vare, går enhver handel tilbage.

Hvilken stand skal mine varer have?

Dine varer skal være i god stand, nyvasket og strøget. De må ikke lugte af røg, parfume, hengemt e. lign.

Kan jeg returnere købte varer, hvis jeg fortryder?

Varerne i butikken er ikke Retolds ejendom. Retold formidler blot salget af varerne (kommission). Derfor er det ikke muligt for os at tage købte varer retur, men vi sætter hjertens gerne en vare til salg igen, hvorved 40-60% af varens pris kommer retur til dig ved salg. Dette forudsætter dog, at du er medlem af Retold.

Webshop

Hvad koster forsendelse?
  • Danmark: 49 DKK
  • Danmark (køb over 1.000 DKK): GRATIS!
  • Sverige: 89 DKK
  • Sverige (køb over 1.000 DKK): GRATIS!
  • Tyskland, Polen & Benelux: 69 DKK
  • Tyskland, Polen & Benelux: (køb over 1.000 DKK): GRATIS!
  • Norge, Finland, Schweiz & Storbritannien: 149 DKK
  • Øvrige EU: 249 DKK
  • Øvrige verden: 399 DKK
Hvad er leveringstiden på varer købt i webshoppen?

Leveringstiden vil fremgå af din ordrebekræftelse. Normalt 1-3 hverdage for forsendelser i Danmark.

Hvor i verden sender i til?

Det meste af verden.

Hvad er jeres returregler for varer købt i webshoppen?

Vi skal tilbyde 14-dages returret til alle kunder, som handler over nettet. Vi er dog ikke en helt almindelig webshop, i det alle vores ting er secondhand og i fleste tilfælde med enkelte brugsspor. Dette beskriver vi altid under billedet af varen i vores webshop. Du er også velkomne til at kontakte os, hvis du har brug for yderligere oplysninger omkring varen, inden du foretager et online køb.

Læs hvordan hvordan du gør brug af din returret for varer købt i webshoppen her

Butik

Hvad er jeres returregler for varer købt i butikken?

Varerne i butikken er ikke Retolds ejendom. Retold formidler blot salget af varerne (kommission). Derfor er det ikke muligt for os at tage varer købt i butikken retur, men vi sætter hjertens gerne en vare til salg igen, hvorved 40-60% af varens pris kommer retur til dig ved salg. Dette forudsætter dog, at du er medlem af Retold.

Er der bobler om lørdagen?

Ja da!

×